Uppdatering 5 december 2013: Kampanjen är en succé! Över 200.000 träffar sedan starten 1 december!
Uppdatering 9 december 2013: Expressen/GT är först i Sverige med att uppmärksamma kampanjen!
På World Aids Day släpptes den virala kampanj för hivtestning som jag projektlett och som sprids via sociala nätverk online. Kampanjen riktar sig till män som gillar män och killar som gillar killar.
Idag går det att leva ett fullgott liv som hivpositiv. Lyckad behandling gör att viruset inte går att överföra via samlag. Så det är viktigare än nånsin att satsa på hivtestning.
I kampanjen har vi arrangerat en brottningsturnering där nakna män brottas i toppings för tårtor. Hallonsylt, frosting, vaniljkräm, kola… Vi ville testa vad utkomsten av en sån turnering skulle bli! Lusten att testa och nyfikenheten att veta är krafter som driver sexualiteten och det mänskliga samhällets utveckling. Att överföra den lusten även till hälsans område och hivtestning är något vi bara kan vinna på.
Se kampanjen på Testa.wf!
Amerikansk gaymedia uppmärksammar kampanjen.
Ett stort kredd och tack till alla som gjorde kampanjen möjlig. Förutom våra brottare och konditor, regissören Chamoun Issa, kollegorna på RFSL (främst Linda!), även RFSL Stockholm och Ung Vänster Hägersten/Södermalm som lånat ut lokaler för casting, Subtopia som lät oss filma i deras enorma hangar, Gayhälsan/Sahlgrenska sjukhuset som lånade ut kläder och Västra Götalandsregionen för finansiering.